Eksperci safety
Eksperci safety
Systemy wizyjne dla przemysłu
Systemy wizyjne
dla przemysłu
Systemy sterowania linii produkcyjnych
Systemy sterowania
linii produkcyjnych
Przedsiębiorstwo 4.0
Przedsiębiorstwo 4.0
PoprzedniPoprzedni
NastępnyNastępny

Autonomiczne roboty mobilne (AMR) i pojazdy sterowane automatycznie (AGV) od Siemens - do obsługi dużych powierzchni

Polska w czołówce przestrzeni logistyczno-przemysłowych w Europie.

Analitycy BNP Paribas Real Estate Poland wskazują w cyklicznym raporcie „At a Glance – Rynek powierzchni przemysłowo-logistycznych w Polsce, II kwartał 2024 roku”, że aktualna powierzchnia magazynowa w Polsce to aż 33,5 mln m². To plasuje polską strefę powierzchni logistycznych wśród liderów tej branży w Europie. Zobacz raport.

Nowe powierzchnie do celów logistycznych wyrastają jak grzyby po deszczu, głównie w regionach: Warszawa, Górny Śląsk, Polska Centralna (Łódź), Poznań i Dolny Śląsk. Najbliższe zaplanowane inwestycje są zlokalizowane na Dolnym Śląsku, południowo-zachodnie mazowieckiego, łódzkie i Górny Śląsk.

Powierzchnie magazynowe będą się powiększać choćby w wyniku stale rosnącego rynku detalicznego on-line.

Potwierdzają to dane InPost – wiodącego dostawcy rozwiązań logistycznych dla e-handlu w Europie, w IQ 2024 ilość paczek w InPost wzrosła o 20% YoY osiągając poziom 159 mln. Zobacz dane. Polacy z roku na rok są coraz bardziej zainteresowani korzystaniem z paczkomatów, co pozwala prognozować dalszy wzrost wyników tej branży.

AUTONOMICZNE POJAZDY SIEMENS DO OBSŁUGI DUŻYCH POWIERZCHNI

Taki bardzo dynamiczny rozwój sektora magazynowo-logistycznego w Polsce sprzyja rozwojowi rozwiązań, które pozwolą obsłużyć duże powierzchnie.

Należą do nich autonomiczne pojazdy od firmy Siemens: zautomatyzowane wózki transportowe AMR (Autonomous Mobile Robots) i autonomiczne roboty mobilne AGV (Automated Guided Vehicule).

PLATFORMA SIMOVE AGV

Uniwersalna platforma logistyczna bazująca na systemie SIMOVE AGV Siemens pozwala na bardziej dynamiczną logistykę, a także wydajniej produkować krótkie serie produktów.
W zależności od potrzeb produkcyjnych, do skonfigurowania jednostek korzysta się ze standardowych komponentów automatyki i napędów oraz dostosowanych narzędzi programowych i bibliotek. Należy zaznaczyć, że dzieki zastosowaniu urządzeń Failsafe funkcje bezpieczeństwa można obsługiwać lokalnie czyli bezpośrednio na pojeździe (Carrier Control), jak i z poziomu całej floty (Master Control).

Pojazdy sterowane automatycznie oraz autonomiczne roboty mobilne zapewniają elastyczność, produktywność, zwrotność i bezpieczeństwo przy jednoczesnej minimalizacji kosztów operacyjnych w przemyśle, magazynach, centrach realizacji zamówień i zastosowaniach cywilnych / domowych.

Jednak opracowanie pojazdu AGV, który można dostosować do potrzeb różnych środowisk i przestrzeni jazdy, jest złożone i kosztowne. Producenci oryginalnego sprzętu AGV/AMR (OEM) stoją przed kilkoma wyzwaniami inżynieryjnymi ze względu na skomplikowany charakter systemów autonomicznych, ścisłą integrację między fizycznym sprzętem a algorytmami sterowania. Ścisła integracja automatyki, zarządzania energią, środowiska, czujników i wiedzy operacyjnej podczas projektowania jest niezbędna do realizacji wysoce elastycznych i skalowalnych pojazdów AGV/AMR.

Wyzwania związane z autonomią i ładowaniem robotów mobilnych

Nowoczesne roboty mobilne, w tym pojazdy sterowane automatycznie i autonomiczne roboty mobilne, to zelektryfikowane pojazdy zasilane z akumulatorów. Efektywne zarządzanie autonomią floty i strategią ładowania pojazdów jest ważne dla utrzymania stałej przepustowości.

Wiodący producenci AGV/AMR wykorzystują oprogramowanie do symulacji systemu, aby przewidzieć wydajność akumulatora podczas cyklu pracy przy rzeczywistym obciążeniu i prędkości pojazdu.

Optymalizacja stabilności, prędkości i kontroli AGV/AMR

Zwiększenie prędkości AGV/AMR ma bezpośredni wpływ na stabilność pojazdu i kontrolę operacyjną. Korzystając z oprogramowania do symulacji systemu, inżynierowie mogą ocenić wiele scenariuszy (zmiana kształtu trajektorii, prędkości itp.), zanim zdecydują się na prototyp.

Wirtualne uruchomienie i walidacja sterowania AGV/AMR

Wirtualne uruchomienie cyfrowej makiety AGV/AMR pomaga opracować strategię sterowania w środowisku wolnym od ryzyka. Cyfrowy model, w połączeniu z danymi wejściowymi z rzeczywistego czujnika, może być wykorzystywany do monitorowania AGV w celu wykonywania zadań konserwacji predykcyjnej.

Technika wirtualnego uruchamiania umożliwia producentom wdrożenie równoległego procesu projektowania mechanicznego, oprogramowania, sprzętu E/E i zastąpienie kosztownych i czasochłonnych testów fizycznych wczesną wirtualną walidacją elementów sterujących.

Obejrzyj webinar LINK, z którego dowiesz się o:

Jeśli jesteś zainteresowany tematem autonomicznych wózków Siemens skontaktuj się z nami w celu konfiguracji odpowiedniego wariantu.

Źródło treści oraz zdjęć: od Siemens, tłumaczenie LINK, LINK.

Autoryzowany dystrybutor w Polsce firm:

Experts in Safety ● Automation Engineering

Automatech Sp. z o.o.
ul. Ewy 2, 05-816 Opacz - Kolonia

Realizacja: ReklamaSem