Higiena stanowisk pracy |
- Umieść dozowniki z mydłem lub innym płynem odkażającym w widocznych miejscach i upewnić się, że dozowniki te są regularnie napełniane.
- Upewnij się, że pracownicy oraz klienci mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą.
- Promuj regularne i dokładne mycie rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu min. 60%.
- Wywieś w widocznym miejscu informacje, jak skutecznie myć ręce.
- Zwrócić szczególną uwagę pracownikom na rekomendacje, żeby NIE dotykali dłońmi okolic twarzy zwłaszcza ust, nosa i oczu.
- Poinformuj pracowników, by przestrzegali higieny kaszlu i oddychania:
- Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce, używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu min. 60%.
- Zapewnij czystość i higienę w pomieszczeniach poprzez przekazanie dokładnych instrukcji dla osób sprzątających oraz kontroluj ich realizowanie:
- powierzchnie dotykowe takie jak: biurka, stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty np. telefony, klawiatury, terminale płatnicze, a także wyposażenia magazynów oraz urządzenia do przemieszczania wewnętrznego towarów muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem;
- wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane z użyciem wody z detergentem.
- Nie zaleca się noszenia maseczek ochronnych przez osoby zdrowe! [3]
- Upowszechniaj wśród pracowników wiedzę z zakresu BHP.
|
Komunikacja między pracownikami |
- Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1,5 metra).
- Promować w miarę możliwości zdalny kontakt z klientami (telefoniczny, mailowy, wideokonferencje, komunikatory).
- Nie obawiać się zwracać uwagi współpracownikowi i klientom, aby nie kasłał i nie kichał w naszym kierunku.
- Jeśli jest to możliwe, zastosuj opcję pracy zdalnej pracowników.
|